Vad roligt att du tittar in till mitt digiscrap-galleri!

Jag heter Tette (alternativt Ljusblå) och jag håller på med Digi-Scrap. Detta har jag gjort sedan november 2006 och jag har verligen fastnat för detta.

Jag tycker generellt att det är jätteroligt med att jobba med färger och former, jag gillar att hålla på och pyssla vid datorn, jag är väldigt förtjust i att fotografera min familj - och allt detta får jag utlopp för i Digiscrap!

DigiScrap är den digitala versionen av "riktig" Scrapbooking. Scrapbooking, som är ett amerikanskt fenomen, är ett sätt att bevara bilder/minnen. Man gör ett collage kring ett fotografi. I Scrapbooking använder du dig av färgade och mönstrade papper, olika dekorationer som band och tygblommor, glitter, jaa allt du kan komma på. Du monterar helt enkelt ditt fotografi och dekorerar omkring - "Klipp och Klistra"!

I DigiScrap gör man precis likadant, men på datorn i ett bildhanteringsprogram, t ex Adobe PhotoShop eller Paint Shop Pro. Dina digitala papper och dekorationer kan du antingen köpa på nätet eller om du är kunnig, göra egna i ditt bildhanterings program.

Läs mer genom att gå vidare på någon av länkarna har brevid, fler länkar finns även på min blogg.

Nu vet du lite mer om min hobby, titta gärna runt i galleriet om du har en stund över.

Välkommen!
//Tette

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger gunillasweden sa...

Hej
Jag började härom natten med litet visdomsord i digital scrapbookteknik, enbart för att roa mig själv. Ladda mina egna batterier, på nåt sätt. Nu surfar jag runt efter svenska digitala scrapbook-sidor och hittade din sida! Jag blev jätteglad över dina fina bilder.
Hälsningar gunillasthlm

1 maj 2007 kl. 16:04  
Blogger evanyberg sa...

En så bra beskrivning av digiscrap! jag ska försöka få ihop något liknande... har märkt att det är många som funderar vad är digiscrap egentligen.
Eva

23 augusti 2007 kl. 06:17  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida